Camelia Shiseido

Güzelliği paylaşmanın tarihçesi

Shiseido’nun zengin ve hayat dolu bir tarihi var. Yalnızca bir güzellik markası olmaktan çok daha fazlası olan firma, 140 yılı aşkın süredir inovatif ve yaratıcı olarak, zamansız ürünler üreterek ve güzellik ve cilt bakımı alanında lider kalarak ilham kaynağı olmakta. Burada, bizler Shiseido’yu bugünki ikonik firma haline getiren pek çok mihenk taşını keşfederiz.

1872

1872

Arinobu Fukuhara Japonya’nın ilk batılı anlamdaki eczanesini kurdu.
O zamanlar 23 yaşında olan Fukuhara, Batı’nın ecza biliminin sahip olduğu yüksek kaliteli ürünleri Japonya’ya getirmeye hevesliydi ve ürünleri varolan medikal uygulamadan bağımsız yeni yollarla iş yapmanın hayalini kurdu.

1897

1897

Shiseido ilk kozmetik ürününü sundu. Eudermine, renginden dolayı «Shiseido’nun kırmızı suyu» olarak da bilinen cilt kuruluğunu önleyen losyon. Gekiştirilen formülasyonuyla bugün hala satılmakta.

1916

1916

Ginza, Tokyo’da bulunan eczanenin yanına ayrı bir kozmetik mağazasını açtı.
Mağazanın üstüne, ürün ve tasarımların kalitesindeki kusursuzluğu devam ettirmek için bir araştırma labaratuvarı ve tasarım departmanı inşa edildi.

1917

1917

Art-deco sanat akımından etkilenerek hazırlanan sekizgen ambalajıyla «Yedi Renkli Yüz Pudrası’nı» sundu. Bu ürün Japonya’da kullanıcıların ciltlerini beyazlatmaktansa doğal cilt tonlarına uyum sağlamalarına olanak sağlayan ilk ürün.

Japon bir parfümör tarafından yaratılan ilk otantik parfüm «Hanatsubaki» lanse edildi. Kamelya, erik ve morsalkım gibi Japon çiçeklerinin eşlik ettiği bu parfüm, oldukça yüksek kalitedeki cam bir şişeye sahipti.

1919

1919

Şu an Japonya’daki en eski sanat galerisi olan Shiseido Galeri’yi açtı.

1931

1931

Güneydoğu Asya ülkelerine Rose Cosmetics ürünlerini ihraç ederek, tam anlamıyla uluslararası bir işletme başlatmış oldu.

1939

1939

Shiseido Araştırma ve Geliştirme Labaratuvarının üçüncü katı tamamlanarak daha önceki tasarım departmanını tam fonksiyonlu bir labaratuvara dönüştürdü.

1959

1959

Japonya’da Shiseido Güzellik Akadamisini kurdu.

1977

Shiseido 6 Fransız tasarımcının kolaksiyonlarını sunduğu "Paris Six" adlı moda gösterisine sponsor oldu. Bu sponsorlukla Shiseido teknolojisi ve kozmetik kalitesi Paris'te endüstrinin dikkatini çekti ve Paris koleksiyonlarının saç ve makyajı için çağırıldı.

1980

Shiseido, Fransız sanatçı Serge Lutens’i İmaj Yaratıcısı olarak getirtti. Ayrıca markanın görsel kampanyalarına katkı sağlayan Lutens Shisedo’nun renk kreasyonuna el attı ve Shiseido ürünleri için uluslararası bir kimlik yaratarak prestijli marka stratejisinde önemli bir rol oynadı.

1985

At the request of the New York Fashion Institute of Technology (FIT), “The Art of Beauty” exhibition of Shiseido advertising was held as part of the 20th anniversary commemorative event for Shiseido Cosmetics America. Ad designs and posters, as well as product packaging were shown in contemporary settings. High praise was showered on the original artistic qualities of Shiseido's advertising materials.

1986

1986

Shiseido Reklam Sanatı Sergisi’ne(Musee de la Publicite in Paris) ev sahipliği yaptılar.
Shiseido’nun tasarımları, geleneksel Japon kültürü ile Fransız art nouveau ve art deco sanatlarının karışımının eşsiz görselleri olarak Fransızlardan pek çok övgü aldılar.

1989

«Successful Aging»(Başarılı Yaşlanma) üzerine Uluslararası Forum’a ev sahipliği yaptı.
2005 yılına kadar da her 2 senede, Shiseido araştırma ve geliştirmesinin kazandırdığı çeşitli bilgi ve ekspertizini paylaşmak amacıyla elinde tuttu.

1992

1992

Çevre sorunlarıyla ilgili kurumsal bir yazılı politika yayınlayan ilk markalardan biri oldu. Bu kurumsal mesaj küresel olarak güzel bir çevreye katkıda bulunurken Shiseido’nun dünyaya bağlılık sözü olarak ve «güzel yaşama» arzusunun sesi olarak hizmet etti.

2011

2011

«SHISEIDO THE GINZA» açılışı yapıldı.
Yıllar boyu işlenmiş bilgi ve deneyimleri temsil eden bir hizmet sunan Shşseşdo konseptli ilk özel güzellik merkezi. Mağazanın ilkesi «keşfedilmeyen seni bulmak için bir yer» oldu.

2013

2013

İklim değişikliğine tepki olarak bilgilerini yayınlayan istisnai bir marka olarak akıllara kazındı ve «climate Disclosure Leadership Index» içinde yer edindi.